Gårdagens ridpass med specialen.

Hej kära bloggläsare! :)

Igår var det första lektionen för i år. Vi hade dressyr och hårdtränade våra sitsar. Det är tydligen "temat" för den här terminen - alla grupper kommer att träna extra just på sitsen.
Lektionen igår bestog av självständig framridning och sen red vi först på A & Cvolterna och red skänkelvikning först skritt och sen trav i öppna delen och trav/galopp på stängda delen. Fokus skulle ligga på ställd häst, bjudning i flyttten och rätt sits. Maverick var jättemysig och avr superfin i traven så jag kunde bara sitta och glänsa lite!
När vi sedan började trava sidvärts och galoppera tappade han suget och ville bara galoppera. DÅ fick jag jobba som bara den ! Klurigt och en ganska jobbig övning, men mycket bra!
Efter det så red ett par meter innanför spåret och försökte öka skritten och länga halsarna. Det gick inte jättebra och inte dåligt, utan lagom bra.
Jag är ändå nöjd med passet, bra start på terminen !
Väldigt nöjd med min sits också, har äntligen fått koll på den. Ska bara flytta fram och höja handen lite så blir det bra :)
Fanny fotade med Jennifers nya systemkamera så bilder kommer!
Jag har också samma "problem" som Joanna - jag rider nästan alltid i mina Tretornstövlar. Skönt men vore bra att ha något att byta med. Har både ridskor och chaps. Men chapsen är i mocka och jag vill ha läder.
Fick ju chaps i julklapp men de passade tyvär inte.. Så jag letar vidare !



Skönt men nja, det passar sig inte dressyren enligt mig.

Kommentarer
Postat av: Zaga

Hej, jättefin blogg! :)

2012-01-04 @ 20:11:55
URL: http://zaganilsson.blogg.se/
Postat av: Clara

Var gärna med och tävla om en helt ny design ang. dina önskemål på min blogg! :D

2012-01-04 @ 20:24:52
URL: http://topelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0