Hopplektion med speccen 17/1

I tisdags hoppade vi med speccen. Joanna red såkalrt Major och red Naron :) Vi hade ganska självständig uppvärmning med fokus på att få lättvända och mjuka/lösgjorda hästar. Vi galopperade även igång de ordentligt med mycket ökningar. Eftersom hagarna mest består av is så kan de ju inte springa av sig utan är proppfyllda med energi, så vi galopperade länge och väl och de tyckte det va superroligt !

Vi red sedan denna övning :



( Den här bilden säger väl allt om mina paintkunskaper, hmm.. Nu såg jag även att det står att Dponnyerna gick på 7/8 språng, det ska såklart stå 6/7 språng)

Vi red först över bockar men innan bockarna skulle man lägga en volt, efter mittenbocken skulle man lägga en volt och byta galopp om hästen inte bytt av sig själv  och efter sista la vi även en volt.
Naron var glad och pigg och hoppade glatt men gick i korsgalopp lite för ofta, sista gången var han jättefin och gick i rätt galopp över ALLA bockar ;)

Sedan hoppade vi studsen, jag och Naron i galopp och de andra i trav, och oxern. Kryssen är alltså vanliga saxhinder och det andra är en oxer. Naron gick på 7 språng och D-ponnyerna gick på 6 och 7.  Rolig övning!
Naron var jätteglad och det gick superbra , vi stannade på oxern en gång men sen gick det super. Är jättenöjd med både mig och skrutti!

Ska bli ASROLIGT att tävla på söndag och jag är supertaggad !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0