Min första tävling

Jag har fått in önskemål om att jag ska berätta om min första lokala tävling, så här kmr det :)


Min första lokala tävling var nu för ett år sedan bara faktiskt.
Jag skulle tävla Major och jag typ nästan syperultramega nervös.
Jag kommer inte ihåg så många detaljer längre, men jag hade iallafall en outfit med hööksgrejer. Enbart.
Vit schabrak, vita ridbyxor, svart pullarträns och svart kavaj. Väldigt orginellt.
Just denna helg så skulle Lollo vara i skåne på något släktkalas och jag hade inte min lilla lyckopolkagris med mej.
När jag gick banan var mitt ända mål att komma runt felfritt. Ta ut svängarna och hellre göra en fin bana än att bara flänga runt där inne.
När jag skulle gå in var jag så nervös så jag mådde illa. Men jag satte igång Major och lät honom nästan göra vad han ville. Jag bara höll koll på vägarna. Så kom vi runt grunden. Utan att äns tänka så fortsatte jag vidare. Jag bara satt där fortfarande och skänklade på.
Så kom vi runt hela alltet och jag höll på att spy innne på banan när all nervosetet försvann.
Så när jag skulle gå ut så hörde jag plötsligt hur speakern sa "Joanna fick tiden **.** och därmed leder nu i klassen"
Snacka om att jag var glad! Men ändå, jag startade typ 10 och det var ca. 40 startande.
Men platsen höll sig! Tills min kompis på sin ponny Bambi kom och sog mej med 2 tiondelar. Men jag hade inget att vara ledsen över. Jag hade kommit 2:a på min första lokala tävling!
hg
e
a
f
g

Kommentarer
Postat av: Tania Aalto

Bloggtävling: http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast/

2012-01-22 @ 18:59:45
URL: http://stensholmen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0