Dubbelt upp

Hej på er ! :)
Åkte cyklade till satllet när jag hade packat klart.
Hjälpte Becka att mocka och gick med Bubi, stackarn är riktigt halt. Sen red vi , hehehe. Vi red igen i en seniorgrupp vilket betyder att vi red på stora hästar. Jag har ridigt i den gruppen förut men då ridit ponny. Idag fick det bli en häst. Valde Namir, en rätt liten häst som är rädd för det mesta. Men han ska tydligen vara rätt kul att rida och skön att sitta på, och det passade ju rba för man fick rida barbacka om man ville. Det ville jag såklart. Lite skärrad över den stora hästen satte upp och vi skritta fram, kändes sådär. När vi började jobba i en övning gick det bra och han gick faktiskt väldigt fint :) tills vi gick in på en volt och skulle fatta galopp, då kastade han sig och jag föll av. Inte bra.  Jessica (som är typ 20 år gammal och har ridigt jättelänge) erbjöd sig att byta, jag fick rida hennes gigantiska Charlie så skulle hon tampas med Namir. Han gick bättre men fortsatte dumma sig när hon skulle fatta galopp, han gjorde exakt samma som mot mig men J satt kvar. Tills vi skulle hoppa några bockar, då drog han ner huvet och även Jessica trillade av. Hon hämtade en sadel och ett dressyrspö och då blev det lite ordning på bushästen.
Charlie var snäll iaf och trots att han är som en stor teddybjörn tyckte jag ändå att han var rätt lätt att driva framåt och få i handen :) Vi hoppasde också bockarna och det gick riktigt bra , snel hest !

Efter ridningen hjälpte jag Becka att köra ut höet i , sen var jag tvungen att gå hem.

Nu ska jag väl fortsätta packa lite, hörs imorrn !

Louises

Kommentarer
Postat av: Myran

Massa bilder vill vi ha ^^

2011-06-17 @ 21:37:47
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0