Helgen

Har varit mycket lyckad!
Vi ponnyryttare tävlade i lördags och igår satt jag på storhästarnas framhoppningen heeela långa dagen. I fredags hängde jag med Cicci och Robin, kollade när Cicci höll lektion, red några varv på den ponnyn hon höll lektion för, jobbade, friserade/duschade osv. Naron och åt pizza med hela stallgänget.
I lördags gick jag upp klockan sex och tittade ut genom fönstret, det var snöstorm
.. Underbart tävlingsväder med framridning och framhoppning utomhus..
Blev hämtad av Joanna strax innan sju och vi åkte till stallet och gick banan. Sen gick vi banan med vår tränare och räknade ut starttider. Fick leda Naron varm i gången innan jag gick ut och travade och galopperade lite på framridningsbanan. Fanns inte en chans att man kunde hoppa fram ute då banan var typ livsfarligt hal att rida på och hela anläggningen var en lerpöl med massa snömodd. Hästarna fick snöstyltor direkt så det kratsades många hovar. Framhoppningen fick ske inomhus på banan ,alla fick hoppa hinder 1 och 2 innan domaren gav startsignal. Superskönt för oss då Naron stannade första gångenjag red på 2a hindret.
Vi kom runt banan 2 stopp och 1 ner, men jag är jättenöjd och stolt över oss! Naron är ändå 20 år gammal och har knappt tävlat, förut när han tävlade vägrade han alltid ut sig. Så jag är jättenöjd :D
Foto: Sofia Rensberg

Oj vilket virrigt inlägg.. Men jag ligger hemma med feber och en grov förkylning så ni får ursäkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0