Förbättring. AUG 2011 - JAN 2012

Scrollar igenom lite gamla blogginlägg och bilder.
Kan nöjt konstatera att jag blivit en mycket bättre ryttare. På alla håll.
Detta kanske låter lite egoistiskt men på riktigt, det ät viktigt att kunna se skillnad, utveckling & försämring/förbättring och att faktiskt kunna erkänna för sig själv att man har utvecklats.
Hur kan man annars kunna bli ännu bättre?
Jag tror att en av de viktigaste saker man kan göra för att nå sina mål och utvecklas är att titta tillbaka i tiden och se - hur har jag utvecklats?


Till exempel kan vi ta mig och Maverick som ett exempel.
I Augusti så red jag Maverick för typ andra gången på terminen. Lektionen gick super och jag fick bara bra beröm av Emma. Han bjöd bra och hoppade fint. Kanonbra, visst?!
Jag var jättenöjd och stolt över oss.
Om ni kollar på bilden, som kanske inte riktigt gör oss och lektionen rättvisa men ändå, så kan ni se hur jag sitter lätt framåtlutad, rider med liite för långa tyglar och han kröker lite på nacken. Men jag var nöjd och jag var glad för det var så långt jag ahde kommit i utvecklingen med Maverick.
Om ni kollar på de här två bilderna. Tagna för en vecka sedan.
Ser ni någon skillnad?
Förbättring?
Förändring?
Det gör jag.
Efter en termin med Maverick har jag alltså gått från att:
Kröka på nacken i traven och skritten och kasta sig framåt och bli tung i galoppen utan energi från bakbenen. Jag satt även ihopklämd pga av min rygg och det gjorde det inte bättre.
Till att : Gå i stadig form med en fin båge på nacken i både skritt,trav och galopp, med energi från bakbenen och att han trampar under sig och att sitta i en nästan korrekt sits. Ska bara höja handen så är det fint.
Som sagt, ser ni någon skillad. varesig ni gör det eller inte. Tycker att det ser bra eller dåligt ut gör jag det.
Och viktigaste av allt, jag känner det.

Och om ni tänker efter, så har ni nog också utvecklats, på ett eller annat sätt!
Så titta dig själv i spegeln och sträck på dig,då är helt säkert värd det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0