Markarbete - Tarzan

Red två hästar igår. Red igen i gruppen innan min egen. Red först Tarzan och sen Naron. Vi red markarbete och övade på att korta och länga steglängden över travbommar, vi red också över galoppbockar , då skulle vi samla ihop hästarna och försöka få så in så många galoppsprång som möjligt. Inte helt lätt men en väldigt bra övning!

Vi värmde upp i trav på mjuka serpentiner och red lite förvänd galopp. Först fick jag bråka lite med honon för så fort jag ställde till höger kastade han upp huvet och stannade. Men skam den som ger sig så det gick bara bättre och bättre och i slutet så gick han perfekt! Han jobbade under sig och med ryggen, tog i med bakbenen, hade sug framåt, öronen spetsade framåt och fick värsta steget! Fick jättefin kritik av Sussie och hon sa att fick ett riktigt bra svung i steget. Riktugt roligt, speciellt med tanke på att jag inte ridit honom på ett år :) Hoppas jag kan hoppa honom lite nästa vecka!
Har inga bilder från igår men här är lite gamla bilder på oss, de är tagna för ungefär ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0